Laden tijdens de vakantie in Italië
Zoals je misschien wel gelezen hebt zijn wij op vakantie geweest met de EV naar Italië. Wil je meer weten over de heenreis of terugreis? Ik zou zeggen lees die ook ff.
We hadden een camping uitgezocht met ev laders op het terrein. Dat was toch wel een pre want ik had geen zin om regelmatig naar een Supercharger te rijden. Na wat onderzoek kon dat ook niet want die stonden er niet tenminste niet in de buurt en om nou een paar uur weg te zijn om te laden zagen we niet zitten.
Gewone laders waren er wel in de buurt, maar dan was de auto toch een aantal uur kwijt, dus dat was ook geen optie.
Daarom een camping met tesla destination chargers, slechts twee, maar beter dan geen.
Toen we aankwamen op de camping was het al laat en besloten we om de auto maar bij de tent te parkeren. En de volgende dag even te gaan kijken waar we konden laden. We stonden toch op een berg en hadden nog wat % over dus zelfs al hadden we weinig % zou het wel lukken om de lader te halen.
Dus de volgende dag met de auto naar beneden, daar zou ergens de lader moeten staan. De lader stond niet op de parkeerplaats, maar een stukje verder bij een boom, niet de plek die je meteen zou verwachten.
Dus hoppa de Tesla aan de lader, oh o, hij doet het niet, dat zal toch niet. Even de andere proberen gelukkig doet die het wel. Dus we konden weer vol laden, dat hadden we nodig want de volgende dag gingen we natuurlijk de buurt verkennen. Toen ik de auto op kwam halen stond er aan de andere paal wel een Model Y te laden, dus blijkbaar doet de stekker het wel.
We hebben denk ik om de dag moeten laden en meestal kon dat zonder problemen.Soms stond er één auto en was de andere nog vrij, of kwam ik als eerste en als ik hem kwam ophalen stond er nog een andere auto.
Één keer stonden er naast twee auto die aan het laden waren een 3 tal andere auto’s op een rijtje om te laden. Het was al donker en net voordat ik wegreed zag ik iets onder de ruitenwisser zitten. Een briefje van een Nederlander of ik ff een seintje kon geven als ik klaar was omdat hij ook wou laden. Nou dat heb ik toen maar even gedaan.
Een andere keer kwamen we terug aan op de camping het was nog niet zo laat. Er stond een Volvo aan de enige beschikbare laadpaal die het op onze auto deed. Nou kan gebeuren natuurlijk. Ik besloot een zeven uur later maar eens met de auto naar de lader te rijden, de Volvo zou dan allang klaar moeten zijn, helaas stond de Volvo er gewoon nog, Dat was de eerste keer dat er een auto gewoon nog stond, de Tesla’s die er stonden werden over het algemeen gewoon weggehaald als er genoeg in zat.
De oplossing was de volgende dag maar laden. Er schoot op dat moment wel even door mijn gedachte hoop niet dat dit op onze laatste gebeurt want dan wordt de terugrit een heel andere aangelegenheid , als je vertrekt met 10 of 15% dan moet je meteen een aantal uren gaan laden omdat er geen Superchargers in de buurt staan en we dus op een gewone lader aangewezen zouden zijn.
Korte samenvatting van het laden op vakantie
In de eerste week ondervonden we weinig problemen met de het laden, we konden dit bijna elke keer doen wanneer we dat wilden doen. Geen wachtrijen of iets dergelijks.
De week daarop was het wat spannender, want toen werd het drukker met EV , zowel tesla als andere merken, dus regelmatig waren de laders dan allebei bezet en moesten we het later op de dag nog een keer proberen. Soms besloten we dan om maar te laden als we toevallig toch langs kwamen en er stond niemand, en moesten we met zijn allen de berg op,sjouwen naar onze tent. Dat vonden de kinderen niet echt leuk, maar beter dat dan een lege auto.
We hebben hierdoor ook nergens ander hoeven te laden en zijn elke dag wel met de auto ergens naartoe gereden. Soms lange ritten van een uur plus en soms kortere ritten. Het is allemaal gelukt.
Add your first comment to this post